Saturday 30 January 2010

Hari kelima aku bekerja


Erm… aku serba salah sikit nak story, maklum la, ada sometime ckit about this time story. Pada hari itu, aku pergi kerja dalam keadaan mengantuk sangat, sebab tidur tak cukup, mane ketidaknye, waktu tidur aku pergi umah kawan dan seterusnya aku sambung mengajar pada petang tu, salah aku jugak la.tidur tak ikut mase, asyik gi jalan-jalan jer sampai pale otak pun jadi biyul sikit. Pada malam tu aku agak kelewatan dalam 15 minit, mujur supervisor tak marah lebih-lebih. Yang menjadi masalah pada malam tu adalah aku tak sempat nak makan dan membeli makanan,huhu. Kebulur aku jawabnye, siap gelegok lagi perut aku tengok orang lain makan, diorang ni pun satu hal, asal nak makan jer, dekat dengan mesin yang aku jaga, lepas meggi, makan pulak roti canai, pastu nasi minyak, fuhh aromanye masuk dalam hidung aku sampai sendawa, dan hasilnye perut jadi masuk angin.

Okeh, nasib malang aku terus menjadi-jadi setelah mesin aku mulai bergerak, kain yang aku pasang tidak melekat kuat pada Blanket mesin dan Origin yang bergerak telah terkena tangan aku, kuat yang amat, mujur tangan aku sempat tarik tapi nak buat camner, dah terkena sikit, luka dan pedih itu lah yang aku rasa sampai hari ini. Pada ketika itu aku seakan tidak banyak ngomong. So aku sudahi dengan moralnye, sebanyak mana dugaan yang kita hadapi, sebanyak itulah kasih sayang yang kita dapati, ingatlah bahawa Tuhan lebih menyayangi kita saat kita jatuh dan dhaif serta bersyukur kerana amat sedikit dikalangan orang-orang yang bersyukur dan sama-samalah berdoa agar kita tergolong dalam golongan tersebut..

0 ulasan:

Post a Comment


selamat datang buat saudara-saudara UIN..blog ini baru dibikin pada 14 January 2010 ..selamat menikmati ('',)
 

El-iNdoNeSy.bLoGsPot.cOm Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet Free Blogger Templates © 2008