Monday 8 March 2010

tahap kemalasan


Apakah tahap kemalasan kamu?

Pada suatu ketika zaman dahulu kala, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat rajin dalam semua hal samada baik dan buruk semuanya dianggap suatu kerja dan dipandang rajin, tidaklah ada yang malas melainkan hanya segelintir dikalangan mereka. Ketika Raja mengetahui akan hal itu, lalu raja ingin melihat rakyatnya rajin dan tidak malas, pada suatu hari, Raja mengumpulkan rakyat jelata dan bertanya siapakah yang diantara kalian yang malas dan atas alasan apakah kalian malas?. Lalu bangunlah seorang dan berkata “saya adalah yang paling malas, kalau saya hendak makan, ada orang yang suapkan”. Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi dan berkata: “saya lebih malas lagi dari dia tuanku, kalau saya makan pun ada yang sampai tolong kunyahkan”. Lalu Raja pun terdiam...Lalu datanglah seorang budak lelaki sambil berkata: “saya adalah yang paling malas”. Raja pun bertanya: “bagaimana tahap kemalasan kamu?. Budak itu pun berkata: “nak cerita pun malas....”.huhu..

0 ulasan:

Post a Comment


selamat datang buat saudara-saudara UIN..blog ini baru dibikin pada 14 January 2010 ..selamat menikmati ('',)
 

El-iNdoNeSy.bLoGsPot.cOm Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet Free Blogger Templates © 2008